Historie Sukcesu naszych Klientów
Digesta to firma z wieloletnim doświadczeniem na rynku spożywczym.
Jej specjalizacją od samego początku są przyprawy i mieszanki
przyprawowe oraz dodatki pomocnicze stosowane w przetwórstwie
spożywczym. Firma bazuje na bardzo dobrej jakości naturalnych
składnikach, importowanych z różnych stron świata, najczęściej
bezpośrednio od producentów.
Celem i ambicją firmy jest stałe poszerzanie rynków zbytu dla swoich
produktów. Na drodze do osiągnięcia tego celu pojawia się katowicki
ośrodek sieci Enterprise Europe Network, do którego firma Digesta
zgłasza się na początku 2021 r. z zamiarem wystawienia swojej oferty, w
szeroko promowanej, międzynarodowej bazie ofert kooperacyjnych. Oferta
zostaje dość szybko zauważona przez partnera ze Słowacji, który świadczy
usługi w zakresie sprzedaży, dystrybucji, magazynowania i
przechowywania różnych produktów, min. z branży spożywczej i HoReCa.
Wstępne rozmowy i negocjacje odbywają się ze wsparciem przedstawicielek
ośrodków Enterprise Europe Network z Katowic i Preszowa (Słowacja).
Finalnie pomiędzy partnerami zostaje zawarta umowa o współpracy
(wrzesień 2021), na mocy której słowacka firma podejmuje się promocji i
dystrybucji produktów firmy Digesta na rynku słowackim i nie tylko.
https://www.digesta.com.pl/
OurWay Sp. z o.o. to śląska firma z kilkunastoletnim doświadczeniem
w handlu na rynku spożywczym. Firma korzystała i nadal korzysta z
narzędzi, jakie sieć Enterprise Europe Network oferuje przedsiębiorcom w
zakresie internacjonalizacji. Już przy pierwszym spotkaniu z
konsultantką EEN, przedstawicielka OurWay jasno zaznaczyła, że
poszukuje produktów spożywczych z różnych regionów świata, dobrych
gatunkowo, zarówno znanych i cenionych na polskim rynku, jak i zupełnie
nowych, które mogą się spodobać polskim konsumentom.
Szczegółowy wywiad i diagnoza potrzeb zaowocowały utworzeniem profilu
partnera w bazie sieci, opracowano też i umieszczono zapytanie ofertowe
firmy na różnych forach internetowych sieci, służących konsultantom do
kontaktu i wymiany informacji, w celu znalezienia docelowego partnera,
czy produktu. Podjęte przez EEN Katowice te wielotorowe działania
doprowadziły w połowie 2020 r. do zainicjowania kontaktu pomiędzy firmą
OurWay, a uznanym rumuńskim producentem spożywczym z regionu Alba, który
ma w swoim portfolio produkty dobrej jakości, bez sztucznych dodatków.
Po wstępnych rozmowach rumuński partner wysłał do Polski próbki
wybranych produktów, które firma OurWay oceniła bardzo wysoko, zarówno
pod względem walorów smakowych, jak i jakości użytych składników, tym
samym zachęcając do ich zakupu dwóch swoich klientów na rynku polskim.
Polsko rumuńska umowa handlowa została zawarta we wrześniu 2020 r.
www.ourway.com.pl
Politechnika VSB w Ostrawie, jako największa uczelnia techniczna w regionie poszukiwała partnera do projektu pod nazwą „Wymiana
inteligentnych rozwiązań pomiędzy V4 (Funduszem Wyszehradzkim) a Unią
Europejską w dziedzinie energii i ochrony środowiska". Dzięki
wcześniejszej współpracy z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy
Regionalnej Izby Gospodarczej w Ostrawie, konsultanci EEN w Katowicach
podjęli się zadania poszukiwania odpowiedniego partnera w Polsce.
Skontaktowali się z katowickim ośrodkiem EEN, wieloletnim partnerem, z
prośbą o pomoc w poszukiwaniach.
Katowicki ośrodek EEN polecił kilka kontaktów, ale najbardziej
odpowiednim partnerem do współpracy była Akademia WSB w Dąbrowie
Górniczej. Uczelnie podjęły współpracę przy tym
wspólnym projekcie
skupionym na inteligentnych rozwiązaniach, tzw. „smart", w dziedzinie
energii i środowiska (Be Smart). Tematyka projektu skupiła się na
interdyscyplinarnym wpływie użytkowania
energii, także jej
akumulacji, na środowisko i życie ludności. Celem programu było
niwelowanie różnic między kobietami i mężczyznami pracujących w sektorze
badawczo-rozwojowym oraz zwiększanie udziału i przywództwa kobiet w
tym obszarze. Dotychczasowe obserwacje wykazywały, iż większość
oddziaływań na obszar energii i środowiska jest jedynie
„zdecentralizowana", jak np. w sektorze
badawczym, w edukacji czy
też w biznesie. Głównym osiągnięciem w realizacji projektu było
powiązanie wspomnianego wpływu zaangażowania kobiet i młodych
pracowników będących na początku ich kariery zawodowej w działania
związane z energetyką i środowiskiem.
https://wsb.edu.pl/
Precyzyjna obróbka skrawaniem CNC to specjalność rodzinnej firmy
TADEX z Częstochowy – firmy mocno opartej na kilkudziesięcioletniej
tradycji, dumnej ze swej długiej historii sięgającej czasów powojennych,
ale odważnie i ambitnie realizującej współczesne wyzwania. Obecnie
firma prowadzona jest przez czwarte pokolenie założycieli, a ze względu
na ciągły rozwój i duże inwestycje z sukcesem dopisuje nowy rozdział tej
rodzinnej kroniki.
Dzięki wyspecjalizowanej kadrze, nowoczesnym technologiom i parkowi
maszyn dynamicznie wprowadza na rynek innowacyjne usługi. Firma
zaczynała od rynków lokalnych i regionalnych, następnie pojawiła się na
krajowych.Ich segment to usługi dla przemysłu motoryzacyjnego,
hydrauliki siłowej, przemysłu medycznego, klimatyzacji i wentylacji.
Naturalnym etapem rozwoju było poszukiwanie zagranicznych rynków zbytu i
partnerów poza Polską. Tutaj z pomocą przyszedł im katowicki ośrodek
Enterprise Europe Network przy Funduszu Górnośląskim SA. Właściciele
oczekiwali pomocy w wyszukaniu odpowiednich wydarzeń biznesowych,
partnerów na rynkach międzynarodowych, a także w pozyskaniu środków na
zrealizowanie ambitnie założonej strategii eksportowej. Wspólnie
z konsultantem EEN zdiagnozowano potrzeby i zdefiniowano, co jest
unikalnym atutem marki firmy Tadex.
Opracowana w ten sposób strategia objęła m.in. udział w targach jako
wystawca (Hannover Messe 2021 i 2022, Frankfurt 2021, MSV Brno 2021),
misje biznesowe (AGRITECHNICA Hannover 2021), wejście na perspektywiczny
rynek (Forum Przemysłowe Kijów 2021) oraz dodatkowe działania
promocyjne. Na tak zakrojony plan udało się w czerwcu 2020 r. pozyskać
środki z programu „GO TO BRAND” i mając zagwarantowaną dotację,firma
Tadex przystąpiła do kolejnego etapu swojej rynkowej ekspansji.
Dzisiaj, mimo pandemii, a co za tym poszło, często odwoływanych czy
przekładanych wydarzeń i spotkań – firma stara się jak najlepiej
wykorzystać szansę, jaką dają pozyskane środki pomocowe, a także
regularny kontakt ze specjalistami naszego ośrodka. Razem przecież
łatwiej i szybciej do celu.
https://tadex.com.pl/
Artwood to mała, rodzinna firma zlokalizowana w uzdrowiskowej
miejscowości Wisła w województwie śląskim. Od ponad 10 lat firma zajmuje
się obróbką drewna, oferując produkty z drewna surowego i
lakierowanego. Są to gałki, uchwyty, nóżki do mebli oraz drewniane
elementy stylowych lamp.
W procesie produkcji firma stawia przede wszystkim na ekologiczne
metody obróbki i lakierowania oraz na wysokiej klasy surowiec. Firma
jest zainteresowana poszerzeniem rynku zbytu dla swoich produktów, jak i
realizacją indywidualnych zleceń od partnerów zagranicznych.
Pierwszy kontakt Artwood z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy
Funduszu Górnośląskim S.A w Katowicach ma miejsce w połowie 2019 r.
Firma dowiaduje się w szczegółach o usługach ośrodka w zakresie
internacjonalizacji i, za namową konsultantki ośrodka, decyduje się na
zamieszczenie swojego profilu w międzynarodowej bazie ofert
kooperacyjnych sieci Enterprise Europe Network. Po dogłębnej analizie
potrzeb klienta, ta forma wsparcia wydaje się być najbardziej
odpowiednia pod kątem możliwości znalezienia zagranicznego partnera do
współpracy.
Proces rejestracji oferty firmy, przygotowanej przez
ośrodek w Katowicach, przebiega szybko i sprawnie, tak że po upływie
kilku tygodni pojawiają się pierwsze zapytania ofertowe od
zagranicznych kontrahentów. Wśród nich dominują partnerzy z krajów
skandynawskich, którzy szczególnie cenią sobie aspekt ekologiczny w
podejściu do oferowanych produktów oraz do samego procesu produkcji.
Jednym z nich jest duński producent i dostawca dużych konstrukcyjnych
klocków dla dzieci, cieszących się popularnością w całej Danii, a także
w niektórych regionach Niemiec. Ten partner poszukuje wykonawców
drewnianych elementów montażowych, niezbędnych do tworzenia różnych
konstrukcji z klocków. Pod koniec 2019 roku, przy asyście ośrodków
Enterprise Europe Network w Katowicach i w Kopenhadze, duński producent
oraz firma Artwood podejmują kontakt i rozpoczynają negocjacje
biznesowe.
Oficjalna współpraca pomiędzy firmami rozpoczyna się na początku 2020
r. i, mimo pandemii, trwa do dziś. Choć duński producent nigdy nie
odwiedził polskiej firmy, postrzega ją jako niezawodnego partnera, który
rozumie potrzeby swoich klientów, wie jak ich traktować i, co
najważniejsze, realizuje dostawy na czas.
https://piotradamik.wixsite.com/artwood
Firma „Ballerina Zdzisław Wesecki” - producent rajstop damskich i
dziecięcych oraz pończoch i bielizny damskiej - to rodzinna firma z
Jaworzna w woj. śląskim, działająca od 1996 r. i prowadzona z sukcesem
przez ojca i córkę.
Od początku swojej działalności specjalizuje się w ekskluzywnym
wzornictwie - ich kolekcje rajstop są wynikiem pracy wykwalifikowanych
projektantów, którzy wspólnie z technologami produkcji kładą nacisk na
jakość materiałową i wykonawstwo poszczególnych artykułów. Dysponują
nowoczesnym parkiem maszyn, dzięki czemu kreują modę pończoszniczą o
wyjątkowych możliwościach, w tym w oparciu o opatentowaną metodologię
produkcji wyrobów pończoszniczych oraz bielizny zawierających koncentrat
feromonu. Ich kolekcje obejmują ponad 150 różnorodnych wzorów
podzielonych na kilka linii i prezentowane są na największych imprezach
branżowych w Europie, cyklicznie firma bierze udział w targach w Paryżu,
Lyonie, Moskwie.
Dla mikro firmy największym wyzwaniem jest udźwignięcie kosztów
związanych z promocją na docelowych rynkach, w tym koszty
systematycznego uczestnictwa w międzynarodowych imprezach branżowych,
dzięki którym udaje im się docierać na nowe rynki i pozyskiwać kolejnych
kontrahentów.
Poszukując wsparcia w międzynarodowej ekspansji 5 lat temu firma
trafiła do naszego ośrodka Enterprise Europe Network. Po dokonaniu
diagnozy i rozeznaniu potrzeb klienta, a także dostępnych programów nasi
konsultanci pomogli przygotować firmie wnioski aplikacyjne do dwóch
kolejnych edycji programu „Go To Brand”, dzięki czemu – mimo problemów
związanych z pandemią – firma aktualnie nadal jest obecna na rynku i z
powodzeniem przedstawia swoje najnowsze kolekcje (m.in. z feromonami) na
rynkach nie tylko europejskich, ale globalnych (m.in. w Tokio i
Dubaju).
Dzięki wsparciu ze środków programu oraz wsparciu konsultantów
naszego ośrodka w przygotowaniu strategii eksportowej firma Ballerina
zdecydowała się poszerzyć zakres poszukiwań nowych kontrahentów o rynki
pozaeuropejskie i wejść na rynki arabskie oraz azjatyckie. Bez udziału w
programie „Go To Brand”, z którego dwukrotnie pozyskała środki, takie
koszty nie byłyby dla tej mikro firmy możliwe do samodzielnego
udźwignięcia.
To wsparcie pozwala firmie być aktywnym uczestnikiem programu
promocji branży Moda Polska na świecie (promują również Markę Polskiej
Gospodarki ) i docierać do nowych kontrahentów. Dzięki pozyskaniu
środków z UE firma odważniej przystępuje do kosztownych prac nad nowymi
innowacyjnymi kolekcjami, a ich szanse przetrwania w trudnym
pandemicznym okresie i na trudnym rynku modowym zwiększają się z każdym
udziałem w kolejnych międzynarodowych targach. Miło nam być małą częścią
ich sukcesu.
http://www.studiocollants.com/